onsdag 30 december 2009

detta år sörjde jag

dessa dagar har ett heligt sken över sig. folk summerar. tittar tillbaka. man får massemail från kompisar som är mer personliga än vanligt. mildare i tonen. man blir tacksam. inser. vi vet att vi har det så bra.


gjorde jag 2009:

-sörjde mer. värkte mer. saknade mer. lärde känna mig själv mer.

-flyttade tillbaka till stockholm och häpnades av en vänligare stad än sist jag bodde här.

-häpnade över för mig okända svenska röster såsom sanna lundells. det sunda förnuftet hyllades på hennes blogg.

-förargades över alex schulman. "titta vad härlig jag är som kan erkänna mina brister" skrek han ut i olika varianter på sin blogg. jag äcklades då han drog in jackie ferm i studion där ashberg förmanade henne.

-träffade trevliga stammisar på fiket på scheelegatan. kände mig som en äkta kungsholmare då jag lärde känna "lokalborna".

-tillät mig själv att leva som jag ville. på ett ungefär.

-umgicks med min mamma. kände tacksamhet över att få umgås med min mamma.

-mediterade vid kungsholmstrand.

-bröt kontakten men min pappa. ett tag.

-blev skiljsmässobarn i trettio års ålder.

-är gift.

-gjorde ett gig på house of sweden i washington.

-skrev om obama i norrbottenskuriren.

-fortsatte att kurera the dinner party.

-sade upp mig från mitt jobb på Hela.

-sa ifrån. typ.

-var medgörlig.

-sörjde.

Inga kommentarer: