söndag 24 januari 2010

hjärta

jag tänkte på kärlek, vad det är, kan vara, tänkte på matkärlek, kärlek till mat. den är stor den kärleken. och kärleken till ray lamontagne. och till peter hoeg. och så kärleken till mamma. och till min älskade, som inte är här. så många kärlekar.

så tänkte jag på vad jag känner när jag känner kärlek. det första jag kom på var kärleken till att suga upp spagettin, tugga den och svälja den. kärlek till det goda.

jag kan känna så mycket kärlek. nästan farligt! kan känna att jag vill ge så jävla mycket kärlek. känner andra så? ja det är klart. jag får höra att jag är en varm människa. kanske är det det som kommer fram, karleken jag har till...människor! och gud vad den har gjort mig illa många gånger. de som inte ville ha den.

nu ska jag pa dejt! det kommer att bli spännande. jag känner kärlek till dejten. jag är ju störd. kärleksstörd.

Inga kommentarer: