fredag 5 februari 2010

work it

jag kom på mig själv med att låna en åsikt. jag ville ha nåt att säga. jag ville vara rolig också! så jag sa åsikten på samma sätt som den där andra personen hade sagt den. trodde att det skulle vara roligt på samma sätt. det var det inte.

jag funderar mycket på kontext. omgivning. bakgrund. hela skiten.

tänker på att mina egna åsikter kanske kan vara lika bra som någon annans. den dagen då jag börjar ta mig själv på lika stort allvar som jag tar andra, den måste komma snart.

nuddar vid tro på själv. själv-för-troende. sådan sjuk grej det är. inte konstigt att livscoacher har gott om jobb. jag är en sådan som behover coachas i livet, coachas in i livet, för att inte stå utanför. coachas in i min egen kropp, mina egna tankar, och coachas att tro att det jag säger mig själv är sant.
--
nuddar vid olika ideer. en tanke jag har, helt outvecklad, är denna om rädslan när nära vänner får barn. insikten i att man aldrig kommer att vara lika betydande för vännen efter barnet kommer. det pinsamma i tanken överhuvudtaget. jag skäms över då jag blev rädd när en utav mina bästa vänner blev gravid.
--
dagens vackervatten har mycket med chet att göra. samma fårade röst. vi kan inte köpa oss erfarenheter! jo det kan vi visst det säger någon. ok då. men inte såna som sätter sig i rösten. här är killen som slutade på fabriken för att göra skönhet.

Inga kommentarer: