lördag 13 februari 2010

fortfarande fashinerad

av tavi. för hur kan man inte vara det av någon som slänger sig med ord som approps och d-baggy. loves.

tänkte pa en grej idag. jag minns när jag flyttat till stockhom från usa förra aret och slogs av hur många här i sverige som hade yankee-kepsar på sig. min första tanke var, oj the mets verkar inte populära här!, och, jag undrar varför just the yankees är så satans populära i stockholm. först efter ett par månader insåg jag att det var en modegrej. intressant ju. jag tänker mig new yorkare gå omkring i AIK-kepsar utan att veta vilka hammarby är. för det måste ju vara så. en hel drös stockholmare har kepsar med en lag-logga som inte har så mycket med intresse för laget att göra. eller? new york new york...(som stockholm är en förort till, damn it).








Inga kommentarer: