onsdag 10 februari 2010

here comes the sun, little darling

morgnar går inte att lita på. morgnar går inte att lita på. de jävlarna fäller krokben. lägger en sordin på. spolar en isbana framför fötterna på mig. knuffar mig i ryggen.

men sen. eftermiddagar mot skymningen. tröst. ett lugn, någotsånär. jag anar kvällning och kvällning är bra.

jag undrar om att vara introvärt också betyder en förkärlek till kväll. för mig är skymning ett välkommet lock på. morgonens hatten av och inbjudande solsken är en stängd port för mig. jag ser ju att detta är en paradox. skymningen bjuder in mig. lockar mig vänligt. får mig att tänka snälla, förlåtande tankar. konstruktiva tankar.

morgonen sticker mig i ögonen med båda fingrarna.

-----

linda skuggorna pratar om barnen och vinterkräksjukorna, projektilspyorna, sprutbajset.

jag projektilgråter, sprutgråter.

Inga kommentarer: