fredag 16 april 2010

bullcrap

jag blir så fashinerad över det här. flygtrafiekn är inställd och jag sitter i lappmarkerna och inser att jag kanske kommer att bli sittandes här ett tag till. det suger ju, det gör det. det kommer att bli massa extra jobb för mig om jag inte kommer iväg på söndagkväll. men. jag lever inte i förvissningen om att sådant här "bara inte får ske". herregud, det är 2010 säger nån, och jo det är det ju, men vad fan betyder det för en vulkan? jo, jag menar denna övertro på mekanik, teknik, teknologi. hur kommer det sig att vi låter den tron glömma hur bräckligt allt är. haiti ligger i ruiner och vi är förbannade över att flygen inte kan flyga. för naturen är 2010 inte så mycket annars än 1910 (bortsett från massa miljöskit och smältande isar).

det är som om så fort vi hittar en ny lösning, en ny uppfinning, så ska allt hädanefter fungera enligt denna nya devis.

får mig att tänka på snubben på planet som ena minuten vrålar ut sig lycka över den trådlösa uppkopplingen, för att i nästa, när uppkopplingen försvinner utbrista "this is bullcrap!". från att fashineras av teknikens under till att gnälla över dess brister tar det fem minuter. på sin höjd.

2 kommentarer:

Goss sa...

Ha, det är helt rätt. Själv tror jag att jag tar och bakar mig en kladdkaka. Den kan man altid lita på.

lotta sa...

ja, den tappar aldrig sin uppkoppling.